What is PDF Guru?

Transform your PDF documents effortlessly by converting, editing, merging, and compressing them with just a few clicks.

In just seconds, you can download your finished document without any complications, as our PDF converter works swiftly to generate files.

To protect your digital information, we ensure the use of HTTPS encryption during your PDF creation process on our platform.

You have the ability to redact documents, modify text, add new components, and perform many other functions, all from one convenient location.

Our intuitive interface is crafted for easy navigation, enabling you to make the most of our PDF creator with minimal hassle.

This online PDF tool is compatible across all major operating systems, delivering seamless performance on Windows, Mac OS, Linux, iOS, and Android devices.

For added privacy, you can secure your files by locking or restricting access, which prevents unauthorized users from opening, editing, or printing them.

This all-in-one tool not only streamlines your document management but also boosts your overall productivity and efficiency.

By utilizing our platform, you can ensure that your PDF editing and handling needs are met without any unnecessary stress.

Integrations

No integrations listed.

Screenshots and Video

PDF Guru Screenshot 1

Company Facts

Company Name:
PDF Guru
Company Website:
pdfguru.com
Edit This Page

Product Details

Deployment
SaaS
Training Options
Documentation Hub
Support
Web-Based Support

Product Details

Target Company Sizes
Individual
1-10
11-50
51-200
201-500
501-1000
1001-5000
5001-10000
10001+
Target Organization Types
Mid Size Business
Small Business
Enterprise
Freelance
Nonprofit
Government
Startup
Supported Languages
English

PDF Guru Categories and Features

PDF Editors

Access Controls / Permissions
Annotations
Commenting / Notes
Compare Side-by-Side
Customizable Branding
Delete Pages
Electronic Signature
Forms Management
Full Text Search
Merge / Append
Offline Access
Optical Character Recognition (OCR)
Rearrange Pages
Rotate Pages
Watermarking

PDF Software

Annotations
Convert to PDF
Digital Signature
Encryption
Merge / Append
PDF Reader
Watermarking
  • Reviewer Name: Ms S W.
    Position: Lawyer
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scam.

    Date: Jun 10 2024
    Summary

    Terrible. I reported it as a fraud. This is a terrible company. A scam from start to finish.the whole concept is built on a scam. Do not fall for the scam. Do not even try. You will regret it.

    Positive

    Nothing. The whole concept is built on a scam. Do not fall for the scam. Do not even try. You will regret it

    Negative

    This is a scam. You use a service with a .99 cent fee and a week later you are charged $49! Beware of this company.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for the feedback! We apologize for the frustration you've experienced and understand your concerns. It's never our intention to mislead or disappoint our customers. We deeply regret that our service did not meet your expectations. If you haven't already, please reach out to us at support@pdfguru.com, and we'll do our best to address the issue and resolve it to your satisfaction. We value your feedback and are committed to improving our services moving forward.
  • Reviewer Name: Iancu M.
    Position: Administrator
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Daily
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scamers

    Date: Dec 23 2024
    Summary

    This is unacceptable and feels like a scam. Companies like this should focus on creating a service worth the money instead of exploiting customers with unfair practices. Save yourself the frustration and look for a more honest alternative.

    Positive

    N/A.

    Negative

    I strongly advise against using this service. They operate on an abusive subscription model. I canceled my subscription after paying the initial 1 euro, but they still debited 50 euros from my account without authorization. When I reached out for a refund, they refused to return my money, hiding behind their so-called "policy."

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Iancu! Thanks for letting us know about your experience. We regret to hear of these incidents and the reported poor level of support you received. Please allow us to clarify that if a subscription is successfully canceled, it cannot be renewed, and no additional charges should occur. The issue might be related to the fact that the subscription wasn’t canceled.  Please report this matter via email support@pdfguru.com, and we will do our best to fix it. Until then, we apologize for the inconvenience.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: CEO
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Daily
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    A cheap scam

    Date: May 24 2024
    Summary

    This is an example of the worst type of scam. Without conscience they steal your money. Beware and avoid.

    Positive

    Absolutely nothing This company is a disgrace. May the fleas of a thousand camels infest your armpits on your luxury yacht

    Negative

    Disgraceful company relying on misinformation and not noticing exorbitant charges after initial 0,99c charge.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for the feedback! We’re sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback. We understand that unexpected charges can feel frustrating and even upsetting. PDF Guru offers a 7-day trial for $0.99, after which the subscription renews at $49.99/month unless canceled. These terms are outlined during the sign-up process and confirmed by email, although we recognize this may not have been clear in your case. We're actively working to make our pricing and cancellation policies more transparent to avoid any confusion in the future. If you didn’t receive a confirmation or believe you were charged unfairly, please contact us at support@pdfguru.com so we can investigate and try to make things right.
  • Reviewer Name: Peter S.
    Position: Manager
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Daily
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scammers do not use

    Date: Nov 16 2024
    Summary

    Terrible pdf guru do not use . They tell you free trial and you get hit $76 I WANT MY MONEY BACK AND HUNDREDS OF PEOPLE BEEN SCAMMED

    Positive

    They take your money without authority. Just look them up on Facebook and see for yourself

    Don’t trust them they promote free and you hit hard

    Negative

    Terrible decision to take the risk and see this review don’t get caught

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Peter! We truly appreciate you taking the time to provide your feedback and are sorry that this has happened. Our platform aims to be transparent about all charges and subscriptions. The subscription terms and conditions, including the details of any charges, are visibly displayed on the sales screen before the purchase is finalized. We also ensure that explicit consent is obtained before any charges are applied. Our team would like to investigate this further. Would you mind reaching out to us at support@pdfguru.com? It has been a pleasure assisting you, and we wish you only the best.
  • Reviewer Name: Luciana S.
    Position: Yoga teacher
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Bad bad Scam

    Date: Jul 28 2024
    Summary

    Scam, bad intention with hidden information to make us pay more for the service / subscription; but the client support worked pretty well as the lady was very quick on answering.

    Positive

    Zero pros, nothing to add here as the service did not work at all. The support was great and fast tho. The lady U exchanged email were giving me quick answers even tho an agreement was difficult.

    Negative

    Bad bad bad bad.
    I requested one single service for 0,99 cents, for one doc conversion. They debited me. 7 days later I got debited 49 euros for a month subscription which i never agreed to. When I saw the debit, I send them an email, the lady said it was written in the screen, I said no, I was paying for one service. She said that I probably received an email before these 7 days "trial", ( explaining again that I did not subscribe for a trial, but for a single service of 0 99cents); I checked my email and no, never received any any email with the information. It's A TOTAL SCAM; the lady said the subscription through the site is non refundable, I never asked for a subscription. So, they debited 0 99 plus 49e euros from me. Avoid, scam. And my document did not work the way I wanted either.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Updated: May 14 2025
    Dear Luciana! We are genuinely sorry to hear about your experience and sincerely apologize for the confusion caused. We strive to make our service as transparent as possible and regret that you had difficulty understanding the terms of the trial offer. Regarding the subscription charges, we want to clarify that our intention is never to deceive or mislead our users. The subscription fee is presented before the purchase is confirmed. Our Terms and Conditions, including the details of the subscription and refund policies, are explicitly depicted on the sales screen for users to review before finalizing any payment. We kindly ask that you email support@pdfguru.com. We hope you choose to reach out to us so that we can investigate this issue and hopefully provide a means to take care of you for the inconvenience.
  • Reviewer Name: Hannah W.
    Position: Researcher
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Very expensive, pretty useless tool

    Updated: Jul 02 2024
    Summary

    Terrible, please do not use this pdf tool, it is very expensive and there is not notification once the trial ends.

    Positive

    Nothing, I had to use a different tool to achieve the outcome I needed. It is a useless pdf tool do not use it.

    Negative

    Very expensive, useless tool. You will not receive an email notification about your trial period ending so manually keep track of that.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Hannah! Thank you for sharing your feedback. We're truly sorry to hear that your experience did not meet your expectations. We understand how important clear communication and fair pricing are, and we apologize for any inconvenience caused by the lack of notification regarding your trial period. We appreciate your input and will work to improve the user experience moving forward. Please reach out to support@pdfguru.com if you need assistance with canceling your subscription or resolving any billing issues. We're here to help. Thank you again for your review.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: Legend
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 20,000 or More
    Cost
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    SCAM

    Date: Aug 20 2024
    Summary

    Do NOT use this company if you want to pay £50 for one PDF file!! I am appalled at this service. Do not use.

    Positive

    Tricked me into paying 99 cent for one PDF file then charged me £50!!!!! For the subscription fee which I had not signed up for. Ridiculous greed and disgusting

    Negative

    Everything - awful service. Took my money without my consent

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 14 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for your feedback. We’re truly sorry to hear about your experience. Please know that it is never our intention to mislead our users. Our trial and subscription details are presented during the sign-up process, but we understand that this can sometimes be overlooked. We’re constantly working to improve clarity and ensure full transparency. If you haven’t already, please contact our support team at support@pdfguru.com with the email address associated with your account so we can look into this further and assist you directly.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: Business Owner
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Weekly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Stay away

    Date: Dec 15 2024
    Summary

    Unethical. They tie you into a subscription that they don't inform you about upfront and then hide behind bogus terms and conditions to avoid giving you a refund. So many people have complained about this practice and yet they continue to operate in this manner....If there was an option for 0 stars, I would give them that. This company is not sincere or serious about providing a good service, they just want scam people out of their money.

    Positive

    Nothing.
    Seriously, nothing.
    Yo can tell this by visiting any reputable review site and seeing how many people have the same complaint about their business practice and yet they continue.

    Negative

    Unethical.
    Scam.
    Do not value customer satisfaction or feedback.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Valued Customer! We are sorry to hear you think this way, but thank you for the feedback. We apologize for any inconvenience this might have caused. Regarding the subscription charges, we want to clarify that our intention is never to deceive or mislead our users. The subscription fee is presented before the purchase is confirmed. Our Terms and Conditions, including the details of the subscription and refund policies, are explicitly depicted on the sales screen for users to review before finalizing any payment. However, we'd like to learn more about your situation and what exactly happened. We want to make things right. So, please email us at support@pdfguru.com and we will get back to you promptly. We are standing by and hope to help you soon!
  • Reviewer Name: Estefania G.
    Position: Supervisor
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Money scam for a document

    Updated: Jul 03 2024
    Summary

    Terrible experience, I had to cancel my card to avoid possible charges. I needed 1 document and paid for it, and then received the notification that €49.99 more was debited. Scam and terrible experience

    Positive

    I managed to edit a PDF document.

    Negative

    The value of €49.99 was charged, a subscription that I neither needed nor wanted was charged, I contacted the company to request a refund and they claim that they do not make refunds in anyway.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Estefania! Thank you for sharing your experience, and we're very sorry to hear about the issues you've encountered. We completely understand how frustrating it can be to deal with unexpected charges, especially when you only needed a one-time service. We are committed to resolving issues like this, and we would advise reaching out directly to support@pdfguru.com to explain the situation. If you haven't received a satisfactory response, we encourage you to escalate the issue for further assistance. Your feedback is valuable, and we will continue to work towards improving our services and customer support. Please don't hesitate to reach out if you need any further help.
  • Reviewer Name: Nieves L.
    Position: Pilot
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 5,000 - 9,999
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    SCAMMERS!

    Date: Jun 07 2024
    Summary

    Give people’s money back! It’s just disgusting the way you cheat on the customers.

    Positive

    SCAMMERS! There is absolutely nothing positive to say about this shit company THIEVES!! It’s just disgusting

    Negative

    SCAMMERS! They subscribe you without even realizing and make you pay 50 bucks, you are such a THIEVES!

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Nieves! Thank you for sharing the concern! We are truly sorry to hear about your experience and deeply regret any confusion or frustration caused. It’s never our intention to mislead or disappoint our customers. We value transparency and are committed to resolving any issues as swiftly as possible. If you haven't already, please contact us at support@pdfguru.com, and we will work with you directly to resolve the situation. Thank you for sharing your feedback, and we will take the necessary steps to improve our services.
  • Reviewer Name: Ali C.
    Position: Owner
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Beware!

    Updated: Jul 25 2024
    Summary

    Awful! I was scammed out of $49.99. It's a trap! Don't do it! SCAM! SCAM! SCAM!

    Positive

    The form was easy to find and use. The company is a SCAM.

    Negative

    They offered a free trial, a monthly membership, or a one time use fee of 1.99. I chose the one time use fee. I paid the$1.99. A week later I was charged $49.99. When I inquired about the fee they said I didn't cancel my subscription. I didn't take the fee trial or the monthly subscription. I now have to go through my bank for fraud charges. It could have been a great service. It's a shame they are dishonest. BEWARE! IT'S A SCAM.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 14 2025
    Dear Ali! Thank you for taking the time to share your feedback. We are truly sorry to hear about your experience and understand your frustration. Please allow us to clarify that all our pricing details, including the terms of the trial and subsequent subscription, are presented during the sign-up process. We never want our users to feel misled or dissatisfied. If you believe the charge was made in error or would like us to review your case further, please don’t hesitate to reach out to our support team at support@pdfguru.com. We are here to help and are committed to finding a fair resolution.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: User
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Weekly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scammers

    Date: Aug 07 2024
    Summary

    Poor. Don’t use or you will scammed for 50£.

    Positive

    Scam you for so much money without prior information. When subscribing there is no policy information.

    Negative

    Scammers and con artists. Stay away from them.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 14 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for sharing your experience. We sincerely apologize for any confusion or frustration you have experienced with our service. We take these matters seriously and want to ensure that our customers fully understand our subscription terms. We want to clarify that charges are applied only with the customer's consent. When you subscribe to our premium services, the cost is clearly outlined before you complete the transaction. Additionally, our Terms and Conditions, including subscription details, are prominently displayed on the sales screen to ensure transparency.  Please report this matter via email support@pdfguru.com, and we will do our best to fix it. Until then, we apologize for the inconvenience.
  • Reviewer Name: Guy P.
    Position: Engineer
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scam!

    Date: Jul 02 2024
    Summary

    Scam - stay away!
    I initially got charged a very small fee which was ok for trying it out. But nowhere did it warm me that it will then start charging a $50 monthly membership.

    Positive

    Nothing. It didn't really work for my need. When I download the edited file, I always got the original instead, so was useless.

    Negative

    Didn't work, and also attempted a $49 charge the following month, which luckily my credit card company flagged as fraud.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Guy! Thank you for sharing your experience, and we're very sorry to hear about the issues you've encountered. We understand how frustrating it must have been to deal with both the technical problems and unexpected charges. We recommend contacting support@pdfguru.com if you're still facing any unresolved issues with the charges. If there's anything we can do to further assist you or clarify the situation, feel free to reach out. Your feedback is valuable, and we’re working to improve the service.
  • Reviewer Name: Edward G.
    Position: User
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    No pricing before investing time.

    Date: Apr 24 2024
    Summary

    I feel totally scammed. I invested time in using the product but cannot get back the output without a surprise demand for payment.

    Positive

    Never got as far as getting any output, so I can't really find any pros.

    Negative

    You can not find out the cost of the service until you've worked to edit your document.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Edward! Thank you for sharing your experience, and we're truly sorry to hear about your frustration. We understand how disappointing it can be to invest time into editing a document only to encounter unexpected payment requirements. While we strive to provide a smooth and transparent experience, we acknowledge that our pricing structure and timing of payment prompts could be clearer. Your feedback is valuable, and we are working to improve the visibility of our pricing information earlier in the process to avoid surprises. If you'd like to discuss your experience further or explore possible solutions, please don’t hesitate to reach out to our support team at support@pdfguru.com.