What is PDF Guru?

Transform your PDF documents effortlessly by converting, editing, merging, and compressing them with just a few clicks.

In just seconds, you can download your finished document without any complications, as our PDF converter works swiftly to generate files.

To protect your digital information, we ensure the use of HTTPS encryption during your PDF creation process on our platform.

You have the ability to redact documents, modify text, add new components, and perform many other functions, all from one convenient location.

Our intuitive interface is crafted for easy navigation, enabling you to make the most of our PDF creator with minimal hassle.

This online PDF tool is compatible across all major operating systems, delivering seamless performance on Windows, Mac OS, Linux, iOS, and Android devices.

For added privacy, you can secure your files by locking or restricting access, which prevents unauthorized users from opening, editing, or printing them.

This all-in-one tool not only streamlines your document management but also boosts your overall productivity and efficiency.

By utilizing our platform, you can ensure that your PDF editing and handling needs are met without any unnecessary stress.

Integrations

No integrations listed.

Screenshots and Video

PDF Guru Screenshot 1

Company Facts

Company Name:
PDF Guru
Company Website:
pdfguru.com
Edit This Page

Product Details

Deployment
SaaS
Training Options
Documentation Hub
Support
Web-Based Support

Product Details

Target Company Sizes
Individual
1-10
11-50
51-200
201-500
501-1000
1001-5000
5001-10000
10001+
Target Organization Types
Mid Size Business
Small Business
Enterprise
Freelance
Nonprofit
Government
Startup
Supported Languages
English

PDF Guru Categories and Features

PDF Editors

Access Controls / Permissions
Annotations
Commenting / Notes
Compare Side-by-Side
Customizable Branding
Delete Pages
Electronic Signature
Forms Management
Full Text Search
Merge / Append
Offline Access
Optical Character Recognition (OCR)
Rearrange Pages
Rotate Pages
Watermarking

PDF Software

Annotations
Convert to PDF
Digital Signature
Encryption
Merge / Append
PDF Reader
Watermarking
  • Reviewer Name: Steven F.
    Position: CEO
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 26 - 99
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    SCAMMERS

    Date: Mar 10 2025
    Summary

    I engaged with them for the purpose of securing a pdf. This was offered, and paid for at a cost of 99c. However, i then found that i had been charged $49. The Company's admin stated that the contract had been emailed, but this was a lie!! It has a contract set up without consent which has to be cancelled within 6 days otherwise the $49 charge is activated. Customer service is entirely unhelpful, their staff are clearly incentivised to reject refund requests on this issue

    Positive

    The Company has no redeeming features. It offers a useful product but its activities have zero customer focus

    Negative

    This company exists to gather money from very misleading payment terms. it offers a cheap solution but entraps users into a long term contract.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 10 2025
    Dear Steven! Thank you for bringing the issue to our attention. We regret to hear of these incidents and the reported poor level of support you received. Our sales screen contains all information about trial period terms and a list of payments. In addition, any charges can be applied only after confirmation from the customer's side. However, we'd like to learn more about your situation and what exactly happened. We want to make things right. So, please email us at support@pdfguru.com and we will get back to you promptly. We are standing by and hope to help you soon!
  • Reviewer Name: Cristy G.
    Position: User
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    DO NOT TAKE THE BAIT

    Date: Dec 30 2025
    Summary

    I'd rather not!!! I have absolutely nothing good to say about this company. Wish I had read these reviews before donating to them.

    Positive

    Service was great for the one page I converted but it wasn't worth $52. I would never trust this company again.

    Negative

    I didn't mind paying for the trial period of $1.99 but they don't operate like other sites. They CONVENIENTLY add "fine print" hoping no one reads it. After being charged a non-refundable $49.99, I tried to cancel so they charged AGAIN for $.99 For every person scammed, they make $52 then send an email telling you "sorry"! They make a lot of money off of this scam.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Dec 31 2025
    Dear Cristy! Thank you for taking the time to share such detailed feedback. We’re truly sorry to hear about your experience and understand why this situation felt frustrating and disappointing. We want to emphasize that charges can only be incurred upon your agreement to the subscriptions and subsequent confirmation. The Terms and Conditions are clearly displayed on the sales screen before the purchase, and you can continue to use the product only by agreeing to them. Feedback like yours is taken seriously and is actively used to improve how transparently pricing and trial conditions are presented. Regarding the additional charge you mentioned, our support team is always available to review billing cases in detail and clarify or resolve any issues that may have occurred. We regret that your overall impression of our service was negative, even though the tool itself worked for your initial task. If you’re open to it, we would still encourage you to reach out to our customer support team at social@pdfguru.com so your case can be reviewed properly and addressed as fairly as possible.
  • Reviewer Name: Tim F.
    Position: AE
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 100 - 499
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scam

    Date: Oct 21 2025
    Summary

    Terrible, always use an alternative because there are plenty that will not scam you out of your money.

    Positive

    Does what it needs to do but will falsely charge you

    Signed up for limited use and got charged double. Very sneaky subscription conditions.

    Helpdesk unwilling to refund.

    Will not use this again

    Negative

    The scammy recurring billing of much more than what you sign up for

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Oct 23 2025
    Dear Tim! Thank you for sharing your feedback. We understand the concern over this. We regret to hear of these incidents and the reported poor level of support you received. Our platform aims to be transparent about all charges and subscriptions. The subscription terms and conditions, including the details of any charges, are visibly displayed on the sales screen before the purchase is finalized. We also ensure that explicit consent is obtained before any charges are applied. If you’re willing, we’d appreciate the opportunity to look into the situation and make things right — please feel free to reach out to us at social@pdfguru.com.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: User
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Daily
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scammers

    Date: Mar 28 2025
    Summary

    Don’t use scammers! please this company should be shut down. They steal peoples money and laugh at you when you ask for a refund which legally i should be getting.

    Positive

    Nothing. They stole 90 pounds from my account they rely on people not knowing the trial has been ended and then take your money

    Negative

    Everything avoid it’s the worse company ever. thieves does not work

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 10 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for leaving us a review. We understand this is an inconvenience and apologize for this matter. We take allegations of unauthorized charges very seriously and are actively investigating this issue. Please be assured that we are committed to maintaining the highest standards of security and privacy for our users.  Please report this matter via email support@pdfguru.com, and we will do our best to fix it. Until then, we apologize for the inconvenience.
  • Reviewer Name: Joseph G.
    Position: SDR
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 100 - 499
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    How I got scammed by PDF Guru

    Date: Oct 03 2025
    Summary

    I’m sharing this experience not just as a personal lesson but also to warn my 2.7 million Instagram followers and the public to be cautious when dealing with companies like PDF Guru.

    Positive

    N/A

    Negative

    How PDF Guru Scammed Me
    While browsing PDF Guru’s website, I came across an offer that stated their service could be used for a one-time payment of $0.99. I decided to try it out. However, a week later—without any prior notice, email, or my authorization—they charged $49.99 to the same card I used for the $0.99 payment.

    I immediately contacted their support team, and they claimed to have processed a $49.99 refund, instructing me to wait 14 business days (23 calendar days) for the amount to reflect in my account. I found this unreasonable, considering they withdrew the money in an instant, but refunding it supposedly takes weeks.

    After the 14 business days passed, the refund still hadn’t appeared. Despite their repeated claims that the money had already been sent, my bank confirmed that no such transaction was received.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Oct 06 2025
    Dear Joseph! Thank you for your patience and for bringing this to our attention — we genuinely appreciate the opportunity to make things right. We’re truly sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must be. Please know that we never intend to mislead or inconvenience our users — all payments are processed only after agreement to the subscription terms displayed during checkout. Regarding your refund, we take such matters very seriously. Refund processing times may vary depending on the bank, but we absolutely want to make sure you receive what you’re owed. We encourage you to reach out again to our dedicated support team at social@pdfguru.com, so we can personally verify the transaction status and ensure a proper resolution as soon as possible.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: Workforce Development
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 26 - 99
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    PDF Guru is a SCAM

    Updated: May 14 2025
    Summary

    PDF Guru is a scam. They will show your account as closed when you cancel online with them before the trial. But they will still run your credit card. Don’t use them! They’re also outside of the US, so you will not be able to get refunded your account.

    Positive

    It was supposed to be a free trial. But they are dishonest in their process. And because they’re out of the US they can’t be reprimanded.

    Negative

    Their cancellation process is a sham. They still will run your card after you cancel your account online.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 15 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for sharing your experience. We're truly sorry to hear that you felt misled and encountered issues during your cancellation process. Please allow us to clarify that if a subscription is successfully canceled, it cannot be renewed, and no additional charges should occur. The issue might be related to the fact that the subscription wasn’t canceled. We kindly ask that you email support@pdfguru.com. We hope you choose to reach out to us so that we can investigate this issue and hopefully provide a means to take care of you for the inconvenience.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: IT Manager
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 20,000 or More
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Avoid them at all cost

    Date: Sep 18 2025
    Summary

    Do not click on their site. Do not trust their trial. Avoid PDF Guru at all costs.

    Positive

    Nothing I liked about it.please find further description on the cons part. Avoid them at all cost!!!!

    Negative

    I signed up for what was advertised as a simple trial for under €1. What they don’t tell you clearly is that unless you cancel—buried deep in their terms—you’ll be charged €49.99 monthly. That’s exactly what happened to me. I never agreed to a subscription, and despite sending multiple complaints, they ignored every single one. No refund, no resolution—just silence.
    This company operates like a subscription trap, preying on unsuspecting users. Their customer service is nonexistent, and they seem perfectly content profiting off deception. I consider this behavior fraudulent and unethical.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Sep 20 2025
    Dear Valued Customer! We are sorry to hear about your negative experience and appreciate you taking the time to share your feedback. Our platform aims to be transparent about all charges and subscriptions. The subscription terms and conditions, including the details of any charges, are visibly displayed on the sales screen before the purchase is finalized. We also ensure that explicit consent is obtained before any charges are applied. That said, we understand your frustration and regret that the process was not sufficiently clear for you. Please get in touch with our support team at social@pdfguru.com so that we can review your case directly and work toward a fair resolution. Your concerns are important to us, and we are committed to improving both our communication and customer service to ensure better transparency moving forward.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: Producer
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Daily
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Rip Off

    Date: Nov 22 2025
    Summary

    Terrible - the subscription model is confusing and the charge per month? For the service? Outrageous.

    Positive

    It did a simple change I needed, and that's about it.

    Negative

    Used it for one document but did not see that after 99 cents, they start automatically charging 50 USD (74 CAD) a month. Wow. Great business model. AVOID AT ALL COSTS

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Nov 25 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for taking the time to share your feedback. We’re glad to hear that the tool was able to make the change you needed, but we’re truly sorry if there was any confusion about subscription terms. We want to emphasize that charges can only be incurred upon your agreement to the subscriptions and subsequent confirmation. The Terms and Conditions are clearly displayed on the sales screen before the purchase, and you can continue to use the product only by agreeing to them. We never want users to feel misled, and we take concerns about unclear billing very seriously. If you believe the charge was unexpected or if you need any help with cancellation or billing, please contact us directly at social@pdfguru.com. Our team will be happy to review your case and assist you. Thank you again for your feedback — it helps us continue improving transparency and the overall user experience.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: User
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Weekly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Dont use this they stole

    Date: May 24 2025
    Summary

    I signed up from one time access, but they stole money from me for an entire subscription and refused to return my money.

    Positive

    N/A.

    Negative

    None, don't get this they are scamming people.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 27 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for bringing the issue to our attention. We apologize for what you have reported and want to help. We take allegations of unauthorized charges very seriously and are actively investigating this issue. Please be assured that we are committed to maintaining the highest standards of security and privacy for our users. We kindly ask that you email support@pdfguru.com. We hope you choose to reach out to us so that we can investigate this issue and hopefully provide a means to take care of you for the inconvenience.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: Marketer
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    I was scammed

    Date: Dec 27 2025
    Summary

    I was scammed by this company as so many others. I had a one time need to translate a PDF form. Tried PDF Guru, and before showing me the result of the translation, I was asked to pay 1 Euro for a 7-day trial. Big letters about what I was opting in for, and only after the scam occurred to me did I go back and discovered how they have hidden the monthly subscription of 50 Euros per months in the footer text with nearly invisible font (grey and small, inside the typical terms and conditions that they know nobody reads!). Of course, nothing like a confirmation by email or anything else that would induce me to cancel within the 7 day window...

    I contacted customer service within minutes of my card getting charged, and of course there's no refund. So clearly, this business is based in tricking people like me to click and pay for a one time need, and secretly lure them into a crazy subscription that no sane private person would accept.

    Perhaps with mentioning: The translation I needed completely failed!

    Positive

    Nothing!
    I used the service for a form translation, and I was asked to pay 1 Euro for a 7 day trial. Which I figured was ok, so I was dumb enough to do it. The result was piss poor, the "translated" version of my PDF was identical to the original form! No translation.

    Negative

    THIS IS A SCAM! They make you sign up for a 7 day trial, and in invisible font in the footer, it is hidden that they will charge you 50 Euros per month per the end of the trial. Once you sing up, there is no confirmation per email or other receipt that makes it clear they are scamming you. Stay away from this company! There are other options that don't screw you over.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Dec 28 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for sharing your detailed experience. We’re very sorry to hear about the frustration caused by the failed translation and the unexpected subscription charges. We understand how upsetting this situation must be, especially when you only needed a one-time service. Transparency, accurate service, and fair billing are extremely important to us, and we regret that your experience fell short of expectations. Please contact our support team at social@pdfguru.com so we can review your account and assist you further.
  • Reviewer Name: ZAK F.
    Position: User
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Daily
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Auto-Charged $49 After Trial - No Warning Email, No Refunds

    Date: Oct 01 2025
    Summary

    WHAT BOTHERS ME THE MOST >> This is a deliberate business practice. Sending a reminder email costs nothing. They choose not to because surprise charges are profitable. I'm not disputing that I signed up for a trial. I'm disputing the lack of basic customer courtesy that every legitimate subscription service provides. Netflix reminds you. Adobe reminds you. Even my local gym sends a text.

    If you do sign up, set a calendar reminder yourself—because they won't, and you'll be out $49

    Positive

    No pros if they rob you.

    Negative

    I signed up for DPF Guru's free trial. What I didn't expect: being charged $49 without any notification that my trial was ending or that a charge was coming. No email warning. No "your trial ends in 3 days" reminder. Just a surprise charge.

    When I contacted customer service within 24 hours, they refused a refund, citing their "non-refundable" policy.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Oct 02 2025
    Dear Zak! Thank you for sharing your feedback. We understand the concern over this. We regret to hear of these incidents and the reported poor level of support you received. Regarding the subscription charges, we want to clarify that our intention is never to deceive or mislead our users. The subscription fee is presented before the purchase is confirmed. Our Terms and Conditions, including the details of the subscription and refund policies, are explicitly depicted on the sales screen for users to review before finalizing any payment. Also, upon purchasing the Trial Period, we sent a billing notification detailing upcoming charges. If you haven’t seen it, please check your Spam folder and mark our email as "Not Spam" to ensure you receive future communications from us. If you’re willing, we’d appreciate the opportunity to look into the situation and make things right — please feel free to reach out to us at social@pdfguru.com.
  • Reviewer Name: Gregory M.
    Position: CEO
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Mixed feelings

    Date: Jan 28 2025
    Summary

    The product did what I wanted it to do however I was very disappointed with the predatory practice of auto subscription.

    Positive

    The Product itself was effective for my purposes as it did exactly what I wanted it to do and was relatively easy to use.

    Negative

    PDF Guru have chosen to adopt the predatory marketing practice of automatic subscription for using their services, which I find most unsatisfactory, and not one aimed at benefitting the consumer. Subscribing should never be automatic. I suggest they offer another option such as a higher single-use charge without automatic subscription.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 10 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for your opinion, it is always welcome. We are really glad that you like our product. Regarding the subscription charges, we want to clarify that our intention is never to deceive or mislead our users. The subscription fee is presented before the purchase is confirmed. Our Terms and Conditions, including the details of the subscription and refund policies, are explicitly depicted on the sales screen for users to review before finalizing any payment. Our team would like to investigate this further. Would you mind reaching out to us at support@pdfguru.com? It has been a pleasure assisting you, and we wish you only the best.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: Administrative Manager
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 100 - 499
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scammy Billing – Charged Before Trial Ended and Refused Refund

    Date: Jul 30 2025
    Summary

    This feels like a scam. They advertise a trial, then charge early and won’t take responsibility. It’s dishonest and shows they care more about grabbing your money than treating customers fairly. Avoid this app unless you want to fight to get your money back.

    Positive

    N/A.

    Negative

    I started the 7-day free trial on July 23 and was charged $49.99 on July 30—before the trial even ended. I contacted support immediately and explained the issue, but they flat-out refused to refund me.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Jul 31 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for taking the time to share your experience — we’re genuinely sorry to hear about the level of support you received and the frustration this situation has caused. Our intention is never to mislead. When you subscribe to our premium services, the cost is clearly outlined before you complete the transaction. Additionally, our Terms and Conditions, including subscription details, are prominently displayed on the sales screen to ensure transparency. Please reach out to us at social@pdfguru.com with your account details. Our support team is here to look into your case and work toward a fair resolution. Your trust is important to us, and we’d like the opportunity to make things right.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: Account Management
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Monthly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scam - Stay Clear

    Date: Mar 28 2025
    Summary

    Avoid at all costs, horrible company, horrible service, anti-consumer business model. Extremely infuriating to fall for a "legal scam"

    Positive

    Literally nothing, the pdf I paid to transfer into a word document didn't work at all. It's a scam company.

    Negative

    They designed their payment process to make it seem like you’re paying $0.99 for 7 days of limited access, but that’s a lie. In reality, it’s just a discounted trial that leads to an unexpected $50 charge after a week—for something I could’ve done on Word for free. The fact that complaints about this have been circulating for over seven months without any changes makes it clear they’re intentionally misleading customers.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 10 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for sharing your feedback. We understand the concern over this. We are sincerely sorry for your inconvenience. Regarding the payment process, we want to assure you that all charges are made with the user's consent during the subscription process. We aim to be transparent about our pricing, and the Terms and Conditions are accessible before making any purchases. Our team would like to investigate this further. Would you mind reaching out to us at support@pdfguru.com? It has been a pleasure assisting you, and we wish you only the best.
  • Reviewer Name: A Verified Reviewer
    Position: Engineer
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Website Confusing

    Date: Oct 13 2025
    Summary

    They steal from me...Be careful with what they are publishing on their website...In addition of the charges I was not even able to use the electronic signature I was looking for

    Positive

    Nothing...their website was confusing an deceiving and they charged me more than they should...Be careful

    Negative

    Website offer a value for 7 days for $1.49 and after 9 days registered, found a charge for 72 CDN$ for monthly maintenance(?)...they charged my credit card by a deceiving website...Be careful

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Oct 14 2025
    Dear Valued Customer! Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about your experience. Regarding the payment procedure, we want to assure you that all charges are made with the user's consent during the subscription process. We aim to be transparent about our pricing, and the Terms and Conditions are accessible before making any purchases. To resolve this promptly, please contact our support team at social@pdfguru.com with your account details. We will review the charges and assist you with any refunds or technical issues, including access to the features you expected. We take feedback like yours seriously and appreciate the opportunity to make things right.
  • Reviewer Name: Tsvetelina P.
    Position: Financial Advisor
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Monthly
    Org Size (# of Employees): 100 - 499
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Beware of Unauthorized Charges and Lack of Support

    Date: Apr 16 2025
    Summary

    I signed up for a trial with PDF Guru and only authorized a 1.99 EUR payment, fully expecting to cancel the trial before any further charges were applied. However, without my knowledge or consent, my subscription was automatically renewed for 49.99 EUR after the trial period ended.

    I was never notified about the renewal, nor did I receive any reminders about upcoming charges. When I reached out to the company multiple times asking for a refund and cancellation of my account, I was met with no real resolution. Instead, I was offered free service for 2 years, which I did not want and had never agreed to.

    Despite my clear request for a refund, the company has ignored my emails, and I am now forced to take legal action and contact consumer protection authorities to resolve this matter. This has been a highly frustrating experience, and I feel that my consumer rights have been violated.

    I would caution others to be extremely careful when considering signing up for any services with this company. Their business practices are unclear, and customer support has been completely unhelpful. I strongly advise potential users to read the fine print and be wary of any automatic renewals.

    Positive

    Pros of PDF Guru:
    Initial Trial Option:

    The 1.99 EUR trial gave a low-risk opportunity to try out the platform and test its features, which could have been a good way to explore before committing to a full subscription.

    Features for PDF Management:

    If PDF Guru offers various tools for editing, managing, or converting PDFs, that could be a potential benefit for users who need these functionalities.

    Customer Support (if applicable in your case):

    Some users may find their customer support helpful, depending on their responsiveness or how they deal with queries. However, based on your experience, this might not be the case, but it could be something worth noting for others.

    Negative

    Lack of Transparency:

    The most significant issue you’ve faced is the lack of clarity about the automatic renewal. While the trial was clearly presented, the auto-renewal terms should have been made more prominent.

    No reminders or notifications about the renewal are a significant disadvantage, especially when dealing with financial transactions.

    Unwanted Charges:

    The unauthorized charge of 49.99 EUR after the trial period ended is a major complaint. This type of surprise billing, especially when you had no intention to continue, can lead to a loss of trust with the company.

    Customer Service Response:

    Their lack of response to your emails and attempts to resolve the issue is frustrating. Customer service should be responsive, especially when there’s a dispute over payments.

    The offer of free service for 2 years was not a satisfactory solution since you never agreed to the full subscription in the first place. It shows a lack of focus on customer concerns.

    No Clear Cancellation Process:

    If the process for cancelling the subscription was not straightforward or clearly communicated, this further highlights issues with the company’s user experience and customer care.

    Risk of Future Charges:

    Without clear communication and an easy way to opt-out or cancel, there's a risk that users might continue to face unexpected charges, which is particularly harmful to people who don't regularly check their subscriptions.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 09 2025
    Hello Tsvetelina! Thank you for bringing the issue to our attention. We totally understand your frustration. We are sorry if there was any confusion, but our subscription details were provided upfront and transparently for the whole monthly price. We aim to be as clear as possible, and we appreciate your understanding of our pricing structure. Also, we strive to provide exceptional quality support and are sorry to hear that we didn’t meet the high standards. Our team will do their best to make it right for you. Our team would like to investigate this further. Would you mind reaching out to us at support@pdfguru.com. It has been a pleasure assisting you and we wish you only all the best.
  • Reviewer Name: Velana S.
    Position: Freelancer
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Yearly
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Scam -> never use this service!

    Date: Jan 18 2025
    Summary

    It's internet cheating! Folks, never use it!

    Positive

    No pros.

    Negative

    I edited one page (pdf), as needed urgently.
    Paid 0,99 Euro for download a revised doc. And that's it.
    And two months later I found a bad surprise in my online banking! This PDF Guru began to deduct 50 Euro per month!! What for?!
    I already cancel that two transfers in my online banking.
    Paypal must obey same (reward the payments).

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 13 2025
    Dear Velana! Thank you for taking the time to give us feedback; it means a lot to us. We want to clarify that charges are applied only with the customer's consent. When you subscribe to our premium services, the cost is clearly outlined before you complete the transaction. Additionally, our Terms and Conditions, including subscription details, are prominently displayed on the sales screen to ensure transparency. However, we'd like to learn more about your situation and what exactly happened. We want to make things right. So, please email us at support@pdfguru.com and we will get back to you promptly.
  • Reviewer Name: Nik S.
    Position: User
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Daily
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Avoid this company!

    Updated: Aug 01 2025
    Summary

    It isn’t purchasing a one time 5 days purchase (€1.99) like it seems, it’s a subscription and after the first week you are charged €50 Euro, this company is the worst, hidden terms and conditions and they are proud of that fact, pathetic! Avoid at any cost!!!!
    This was what they answered:
    Hello Nikolaos,
    Thank you so much for getting in touch!

    I’m here to provide you with the necessary details regarding your purchase to help clear up the matter.

    According to our records, you signed up for our service on Jul 25, which began with a 7-day trial period. As per our policy, once the trial ends, it automatically renews into a paid monthly plan unless it has been canceled at least 24 hours before the end of the current period. Please accept my apologies if this information didn’t stand out during the sign-up process. I completely understand how it’s possible to miss certain details, especially when things are busy.

    Furthermore, to avoid any future charges, please be sure to cancel your subscription at least 24 hours before the end of the current subscription period. Since the subscription wasn’t canceled in time, the renewal fee was automatically charged to your account. You can always review the full details in our Subscription Terms for more clarity.

    Getting back to your inquiry, I understand this may be disappointing, but according to our Refund Policy, payments made through our website are non-refundable. Therefore, I’m unable to process a refund, as this is consistent with the policies outlined in our Money-Back policy, which can be found on our website.

    However, please rest assured that your subscription has been canceled, so no further payments will be made.

    If you have any other questions or need further assistance, please don’t hesitate to reach out. Our team is here to support you.

    Wishing you a wonderful day!
    When i tried to refund my money they said that's the terms of our policy. I don't even get a refund via PayPal cause they are well protected!!!

    Positive

    I just tried to convert a simple pdf to a word format page.Just for training. I paid 2€ for 7 days ( that is Ok) but after that they changed me 49.99€!!!for a subscription month!!!

    Negative

    You pay 2€ for a one time 5 days purchase but it is hidden one month 50€ purchase description! Be aware of this scams and thieves!!!

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Aug 04 2025
    Dear Nikolaos! Thank you for sharing your concerns. We understand that unexpected charges can be frustrating, and we truly regret any confusion caused. Our platform aims to be transparent about all charges and subscriptions. The subscription terms and conditions, including the details of any charges, are visibly displayed on the sales screen before the purchase is finalized. We also ensure that explicit consent is obtained before any charges are applied. Regarding your refund inquiry, we’d like to take another careful look at your case to ensure everything is handled properly. Please don’t hesitate to contact our dedicated support team at social@pdfguru.com. We appreciate your patience and understanding, and we are committed to supporting you as best we can.
  • Reviewer Name: Nikolay V.
    Position: Director
    Has used product for: Free Trial
    Uses the product: Daily
    Org Size (# of Employees): 1 - 25
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    It's a scam

    Date: May 09 2025
    Summary

    You will edit you first document, thinking that is for free. Then they will ask you to pay $0.99 to download the edited copy. And then, if you pay via PayPal, they will set up an automatic payment, without you knowing and subscribe you for $49.99 a month.
    After my first charge of $49.99, I disputed the transaction, but PyPal approved it. I LOST.
    BE VERY CAREFUL WITH PDF GURU.

    Positive

    None.

    Negative

    Scam.

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: May 10 2025
    Dear Nikolay! We are sorry to hear of the experience you have reported in your review. Our platform aims to be transparent about all charges and subscriptions. The subscription terms and conditions, including the details of any charges, are visibly displayed on the sales screen before the purchase is finalized. We also ensure that explicit consent is obtained before any charges are applied. However, we'd like to learn more about your situation and what exactly happened. We want to make things right. So, please email us at support@pdfguru.com and we will get back to you promptly. We are standing by and hope to help you soon!
  • Reviewer Name: Samuel L.
    Position: Accountant
    Has used product for: Less than 6 months
    Uses the product: Monthly
    Org Size (# of Employees): 26 - 99
    Feature Set
    Layout
    Ease Of Use
    Cost
    Customer Service
    Would you Recommend to Others?
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

    Not many pros, but its easy to use and manage files

    Date: Aug 23 2025
    Summary

    Yesterday I had to remove a couple of pages from a big document. Did it here so quickly. No confusion or something. Really easy just to get done what you need to

    Positive

    works both on laptop and iphone; files can be saved without quality loss. Probably no other pros I can name

    Negative

    I don’t think price is fair, even for the not bad service they provide

    Read More...
    Official PDF Guru Response
    Date: Aug 27 2025
    Dear Samuel! Thank you for taking the time to give us feedback; it means a lot to us. We’re glad to hear that you found our platform easy to use and helpful for quickly editing your document. It’s great to know it worked seamlessly across both your laptop and iPhone, and that your file quality was preserved. We appreciate your note about pricing—your input is valuable as we continue improving both our features and value. Thanks again for using PDFGuru, and we hope to make your next experience even better! If you have any ideas or suggestions on how we can improve, do not hesitate to contact us at support@pdfguru.com.